منتدى عشاق ريال مدريد

التسجيلالتعليمـــاتالمجموعات الاعضاءمشاركات اليومالبحث

أهلا وسهلا بك إلى منتدى عشاق ريال مدريد.
عاجل : أعضائنا الكرام تم تسليم المنتدى للإدارة الجديدة , وسيتم تحويل المنتدى من منتدى ديزاين العرب الى منتدى عشاق ريال مدريد

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح

kimojhr
القآئد
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
القآئد
الادارة العليا
الادارة العليا
القآئد

لعبة الزهر نصيبك
جدول ارقام:
جدول ارقامتحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Empty
رقم 01رقم 01
رقم 02رقم 02

رقم: 0
النسبه:
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Left_bar_bleue0/0تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Empty_bar_bleue  (0/0)

تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Empty
مُساهمةموضوع: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالأربعاء 09 مارس 2011, 8:13 pm

هذا البرنامج الصغير بالرغم انه صغير جدا
لكن ميزة جبراة حملة وسطبه فى اللعبة
بعد كده استمتع باللعب على جاتا اون لاين وان شاء الله هاجيب شرح وافى للتشغيل

سيتم اعادة الصياغة للشرح مرة اخرى قريبا

اضغط هنا لتحميل الباتش

رابط مباشر من على سيرفر سريع جدا مقسم الى 4 اجزاء

اول خطوة بعد التحميل فى تسطيب البرنامج نفسه
I Agree
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Step1
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Step2

وبعد ان انتهى التسطيب نروح للعبة هنلاقى فى ملف جديد اسمه
samp
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Step5
هانفتح اللعبة من خلال الملف ده
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Step6
ودى صورة البرنامج اللى عليها رقم 1 وهى انترنت ودى بتشمل السيرفرات العالميه والثابته تبع الشركه
اما الثانية واللى هى هوست فدى من انشاء الاخرين
اللى انا وقف عليها دى قائمة المفضله وبصراحه انا فضلت السيرفرين دول عن الباقى

واللى عايز غير كده يدور
بعد مانختار السيرفر دبل كليلك عليه هايظهر مربع زى الصورة دى
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Step7
تمام ندوس كونكت (اتصال) ونبدا اللعبة على بركاة الله
اللوجو بتاع اللعبة هايكون بالشكل ده
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Step8
وبتدخل على شريط التحميل على طول من هنا تمام معاى
بعد كده على حسب نظام السيرفر فى سيرفر يديلك شكل عشوائى وفى سيرفر بيتيح لك اختيار الشكل
واغلب السيرفرات تتيح اختيار الشكل
اول مثال بعد مانا اخترت الشكل وعملت سومب نزول الى الارض زى مانتو شايفين بيكتب الاول
SA-MP 0.3b-R3 Started
Connecting to (server IP any)
اذا اكمل وكتب
Connected Joining the game...
يبقى السيرفر شغال تمام
اذا كتب السيرفر لا يستجيب وفى كلمة
Retrying
يبقى السيرفر واقف ومش شغال او بعيد جدا جدا جدا عن حضرتك يبقى تقفل اللعبة وتدور على سيرفر تانى
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح End

طبعا كل لاعب بيتكتب عليه اسمه ومستوى صحتة وجنب الاسم بيكون فى رقم هوية
ID
نيجى بقى للسكة الحديد والقطار ودى مش بتكون شغالة الا فى سيرفرات قليله زى اللى انا حاططهم فى الشرح
وادى صورة
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Train
طبعا فى زر اضافى للاستخدام وهو حرف
G
شبه وظيفة المفتاح
F
وهو للركوب بجانب السائق يعنى تقعد جوه العربية وغيرك يسوق وفى الحالة دى تقدر تدوس مفتاح
H
علشان تضرب النار براحتك وتنشن فى حالة اتفاق جماعات مع بعض وتكوين عصابات
مثال وانا راكب ورا على نفس الموتسيكل اللى فوق بس ماتقدرش تسوق
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Geton
ماشى تمام نيجى بقى للشات ازاى اعمل شات او اكتب الاوامر المتاحة فى السيرفر
على جسب السيرفر فى الاوامر يعنى مثلا سيرفر ممكن يتيح لك كتابة امر لاظهار سيارة او الانتقال
الخ الخ الخ
اولا ندوس على حرف
ذ
او فى الانجليزى
`
وهو بجانب الرقم واحد على شمال الرقم واحد فوق مفتاح التاب
هايظهر مربع زى اللى فى الصورة
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Chat
تقدر تكتب الاوامر المتاحة بعد / لكى تعرف السيرفر انه امر وليس رسالة شات
واذا اردت ان تعرف كام البنج
Ping
ضغطة واحدة على مفتاح التاب
TAB
هاتظهر الصفحة كما بالصورة
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Ping
اخر حاجه انا دلوقتى شايف حاجات عربية مثلا او شخص واقف مهما ضربت عليه مش بيحصله حاجه
اقولك انا السبب لو اسم الشخص ده بيبدا ب
NPC-xxxxxx
ده معناه انه شخص مبرمج على السيرفر يعنى بيتحرك تحركات ذاتيه او ممكن يتحط منظر
يعنى ممكن يتحط واحد عشان يشغل القطار ويقف على كل محطة علشان اللى عايز مواصلة
مثال للان بى سى
تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح NPC
ارجو الملاحظة انه كل لاعب هايظهر بلون عشوائى يعنى كل المربعات الملونة اللى فى الخريطة بتكون اماكن الاعبيين
اما المربعات الصغيرة الغير ملونة ولونها شبه الرمادى فدى وسائل النقل عربيات موتسكلات طيارات او حتى لو عجل او سفن
تمام كده انا شرحت كل الاساسيات اللى فى اللعبة
ياريت الكل يكون مبسوط من الشرح
كما ارجو حفظ حقوق الملكية للموضوع علشان انا تعبت فى تحضير الصور
مايكل سوفت

عدل سابقا من قبل Michael في الثلاثاء 22 مايو 2012, 5:39 pm عدل 2 مرات (السبب : اضافة الشرح)
https://oshaqrmd.0wn0.com
kimojhr
عضو موقوف
kimojhr

تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Empty
مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالخميس 17 مارس 2011, 9:18 pm

فنان والله يا مايكل
AlaaSTS
مديرة عام المنتدى
مديرة عام المنتدى
AlaaSTS

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 2:59 pm

تم اصدار نسخة جديدة من مشغل اللعبة للتحميل اختر احد هذه السيرفرات

• SA-MP 0.3c Client Mirror by FoCo Gaming

• SA-MP 0.3c Client Mirror by SA-MP Team

• SA-MP 0.3c Client Mirror by littlewhitey's server

• SA-MP 0.3c Client Mirror by kingj.net servers
  • والشرح والشرح هو هو اللى كاتبة مديرنا الغالى
    مافيش اختلاف فى طريقة التشغيل بس اصدار البرنامج بيختلف وعلى حسب اصدار البرنامج لازم يكون
    اصدار السيرفر نفس توافقية البرنامج
    القآئد
    الادارة العليا
    الادارة العليا
    القآئد

لعبة الزهر نصيبك
    جدول ارقام:
    جدول ارقامتحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Empty
    رقم 01رقم 01
    رقم 02رقم 02

النسبه:
    تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Left_bar_bleue0/0تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Empty_bar_bleue  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالجمعة 18 مارس 2011, 8:49 pm

شكرا جزيلا جدا على المساعدة ووضع التحديث الجديد للبرنامج سى سى
    تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح 26138
    الفرعون العاشق
    عضو موقوف
    الفرعون العاشق

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالإثنين 04 أبريل 2011, 4:10 pm

جامد طحححححححححححححن
    اللعبة كانت فى الاول مملة لكن دلوقتى
    بقيت ممتازة
    https://oshaqrmd.0wn0.com/
    اسماعيل زايد
    مشترك جديد
    مشترك جديد
    اسماعيل زايد

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالإثنين 22 أغسطس 2011, 1:18 pm

مشكووووووووووور
    بس في عندي استفسار:انت عندك البنج 500 و انا عندي بين ال200 و100 بس انا عندي الطرق ما بتظهر ممكن تكون بسبب انو انا في اخر الشهر و الداون لود قرب ينفذ يعني لو اتجدد الاشتراك يبقة البنج احسن
    ارجو الرد
    القآئد
    الادارة العليا
    الادارة العليا
    القآئد

لعبة الزهر نصيبك
    جدول ارقام:
    رقم 01رقم 01
    رقم 02رقم 02

النسبه:

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالإثنين 22 أغسطس 2011, 11:10 pm

اسماعيل زايد كتب:
    مشكووووووووووور
    بس في عندي استفسار:انت عندك البنج 500 و انا عندي بين ال200 و100 بس انا عندي الطرق ما بتظهر ممكن تكون بسبب انو انا في اخر الشهر و الداون لود قرب ينفذ يعني لو اتجدد الاشتراك يبقة البنج احسن
    ارجو الرد

جرب سيرفر تانى لانة ممكن يكون السيرفر اللى انت دخلت فية مشاكل او تعليق او ماشابه
    لانه حتى لو كان البنج عندك 0 والسيرفر فيه عطل او مشاكل يبقى مش هايشتغل وثانيا اتاكد من انه نسخة اللعبة كويسة وانة اللعبة نفسها فى المفرد (اللعبة العادية بدون النت) شغالة كويس
    اتمنى ليك الاستمتاع فى اللعبة
    اسماعيل زايد
    مشترك جديد
    مشترك جديد
    اسماعيل زايد

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالثلاثاء 23 أغسطس 2011, 2:17 pm

مشكووووووووووووووووووووووووور
    AlaaSTS
    مديرة عام المنتدى
    مديرة عام المنتدى
    AlaaSTS

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالجمعة 09 سبتمبر 2011, 3:16 pm

Michael كتب:
    اسماعيل زايد كتب:
    مشكووووووووووور
    ارجو الرد

جرب سيرفر تانى لانة ممكن يكون السيرفر اللى انت دخلت فية مشاكل او تعليق او ماشابه
    لانه حتى لو كان البنج عندك 0 والسيرفر فيه عطل او مشاكل يبقى مش هايشتغل وثانيا اتاكد من انه نسخة اللعبة كويسة وانة اللعبة نفسها فى المفرد (اللعبة العادية بدون النت) شغالة كويس
    اتمنى ليك الاستمتاع فى اللعبة

ارى انه مايكل اداك الرد الواضح واللى كنت انا هاقوله برضة ودة عن تجربة شخصية

تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح 78711
    الحسن
    عضو موقوف
    الحسن

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالثلاثاء 08 مايو 2012, 6:29 pm

علمنا أسم السيرفر ما عرفت كيف
    أضيفة لوسمحت :afro:
    الفرعون العاشق
    عضو موقوف
    الفرعون العاشق

مُساهمةموضوع: رد: تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح   تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح Emptyالسبت 09 يونيو 2012, 12:02 pm

اضافة السيرفر فى المفضلة عن طريق علامه الصح الموجوده فى الادوات
    وبعد كده اوكى هاينضاف فى المفضلة
    https://oshaqrmd.0wn0.com/

تحديث: جديد العب حرامى العربيات المشهورة جاتا سان اندريس على النت تم وضح شرح
    صفحة 1 من اصل 1